ajankohtaista2017_Erik Solin

Ajankohtaista

Ajankohtaista-osiosta löydät liiton ajankohtaiset uutiset, tiedotteet, blogi-kirjoitukset, tapahtumat ja niiden tallenteet. Medialle-osiosta löytyvät lehdistökuvat sekä Psykologiliiton asiantuntijoiden yhteystiedot toimittajien käyttöön.

Psykologi-lehden tiedot sekä liiton kannanotot ja muut julkaisut löytyvät Psykologiliitto-osiosta.

6.10.2017 14.16

Tiedote: Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen avoterapioiden hankinta

Kela järjestää kilpailutuksen vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen avoterapioista keväällä 2018 sähköisesti Cloudian Hanki-palvelulla. Sopimuskauden aikana Kela valmistelee siirtymistä kuntoutuspalvelujen hankinnassa uudenlaiseen rekisteröitymismenettelyyn nykyisen kilpailutusmenettelyn sijasta.

Kela järjestää kilpailutuksen vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen avoterapioista keväällä 2018 sähköisesti Cloudian Hanki-palvelulla. Sopimukset tehdään lähtökohtaisesti vuoden 2019 ajaksi. Hanki-palveluun voi käydä tutustumassa ja rekisteröitymässä jo etukäteen: https://hanki.tarjouspalvelu.fi/

Kela valmistelee siirtymistä kuntoutuspalvelujen hankinnassa uudenlaiseen rekisteröitymismenettelyyn nykyisen kilpailutusmenettelyn sijasta. Rekisteröitymismenettely voidaan ottaa käyttöön vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen terapiapalveluiden hankinnassa aikaisintaan vuonna 2020. Lisäksi menettely on suunniteltu otettavan käyttöön myös muiden kuntoutustoimenpiteiden osalta voimassa olevien sopimuskausien päättyessä.

Suunnitelmat on tehty nykyisen tiedon valossa, ja toistaiseksi on vielä avoinna, kuinka sote- ja maakuntauudistus sekä kuntoutuksen kokonaisuudistus tulee tilanteeseen vaikuttamaan. Psykologiliitto seuraa tilannetta aktiivisesti, ja on mukana myös Kelan uuden rekisteröitymismenettelyn kehittämistyössä. Menettelystä tiedotetaan hankkeen edetessä.

Lue Kelan julkaisema tiedote kokonaisuudessaan täältä. Asiaan liittyviin kyselyihin liiton puolelta vastaa ammattiasioista vastaava psykologi Vera Gergov, vera.gergov@psyli.fi.